4 قانون رنگی که هر طرفدار طراحی داخلی باید بداند…

در این محتوا با این سرفصلها آشنا می شویم:

انتخاب رنگ ، اغلب سخت ترین قسمت در طراحی داخلی یک اتاق است. به این دلیل که رنگ ها متزلزل هستند. رنگ های زیادی برای انتخاب وجود دارد و باید آنها را در نسبت های مناسب کنار هم قرار دهید. در غیر این صورت ، آنها با هم هماهنگ کار نخواهند کرد. خوشبختانه چند قانون رنگ وجود دارد که می توانید هر بار از متعادل نشان دادن رنگ های خود استفاده کنید. ما آنها را در زیر لیست کرده ایم. برای تسلط بر رنگ در طراحی داخلی و آشنایی با قوانین رنگ در دکوراسیون یکبار و برای همیشه آنها را بخوانید.

رنگ دکوراسیون

1. قانون 60-30-10

60-30-10 قانون بهترین دوست هر فن طراحی داخلی است . این قانون اصلی ترین قانون در قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی است . مهم نیست که سلیقه شخصی شما چگونه باشد یا می خواهید اتاق شما چه رنگی داشته باشد ، می توانید با استفاده از این قانون اطمینان حاصل کنید که پالت رنگ شما متعادل است. در این سبک از طراحی ، از سه رنگ استفاده خواهید کرد 10و30و60 به درصدی از طرح شما اشاره دارد که هر کدام را تشکیل می دهد. در اینجا نحوه کار آن آمده است: ابتدا ، شما یک رنگ را انتخاب می کنید تا رنگ غالب شما باشد و تقریباً 60 درصد اتاق را اشغال می کند. معمولاً این یک رنگ خنثی یا نوعی آرام است که می تواند فضای زیادی را اشغال کند بدون اینکه احساس خستگی کند. رنگ بعدی رنگ دوم شما خواهد بود که معمولاً کمی پررنگ تر است و حدود 30 درصد از فضای را اشغال می کند. سرانجام ، رنگ شاخص شماست که پررنگ ترین رنگ است و باید 10 درصد باقی مانده را تشکیل دهد. به عنوان مثال عکس بالا را در نظر بگیرید. در این حالت ، خاکستری رنگ غالب است. می توانید آن را روی دیوارها و مبل ببینید. سپس ، رنگ سیاه رنگ ثانویه است. روی قفسه کتاب ، میز کناری ، بالش ها و صندلی غذاخوری و در فرش است. سرانجام ، مرجان رنگ شاخص است. که در بالش و گیاهان گلدان دیده می شود.

رنگ دکوراسیون

رنگ اصلی ۶۰ درصد

رنگ اصلی باید ۶۰ درصد از رنگ مورد استفاده در طراحی شما باشد به طور معمول شامل رنگ دیوار رنگ کف یا فرش و یک تخت مبلمان است همچنین ممکن است شامل پنجره ، پرده ، پارچه باشد .رنگ اصلی باید همیشه برجسته باشد.

رنگ ثانویه ۳۰ درصد

رنگ ثانویه ۳۰ درصد از طرح رنگ دکوراسیون شما را نشان می دهد . رنگ ثانویه به اندازه نصف رنگ اولیه در طراحی کلی مورد توجه قرار میگیرد و باید با رنگ اصلی در تضاد باشد. با داشتن رنگی متفاوت ، رنگ ثانویه باعث ایجاد علاقه در دکوراسیون شما می شود.

رنگ شاخص ۱۰ درصد

 رنگ شاخص ، یک سوم رنگ ثانویه و یک ششم رنگ اصلی خواهد بود. این رنگ به عنوان رنگ قالب شناخته می شود . هدف آن توجه و تقابل بیشتر به رنگ ایست  که باید در تمام دکور ها مورد استفاده قرار گیرد تا بیشترین توجه را به خود جلب کند .

2. رنگ های گرم و سرد

عبارت “گرم در مقابل رنگ های سرد” به یک مکان خاص خاص روی چرخ رنگ ،اشاره دارد. به طور سنتی ، رنگ هایی مانند قرمز ، نارنجی و زرد به عنوان رنگ های گرم در نظر گرفته می شوند زیرا از جنب و جوش بیشتری برخوردار هستند. با این حال ، رنگهای خنثی مانند قهوه ای و قهوه ای مایل به زرد نیز در ترکیب وجود دارد. در طرف دیگر طیف ، رنگ های سرد یا آبی ، سبز و بنفش و همچنین خاکستری وجود دارد. انتخاب رنگ های گرم یا سرد بر انرژی فضا تأثیر می گذارد. از آنجا که رنگ های گرم باعث ایجاد احساس خوب و خوشایند در اتاق می شوند ، در فضاهای سرگرم کننده بهترین هستند. به استفاده از این رنگ ها در اتاق ناهار خوری یا آشپزخانه خود فکر کنید. از طرف دیگر ، رنگ های سرد بیشتر ملایم هستند. آنها در اتاق خواب و فضاهای اداری ، جایی که یک انرژی آرام بخش مورد نیاز است ، بهترین عملکرد را دارند.

رنگ گرم و سرد

3. طرح رنگ مکمل

از بین تمام قوانین رنگ در دکوراسیون که طراحان داخلی استفاده می کنند ، معمولاً طرح رنگ مکمل به عنوان ساده ترین تصور می شود. به این دلیل که این طرح رنگ فقط شامل دو رنگ است. به طور خاص ، از دو رنگی استفاده می شود که به طور مستقیم در مقابل یکدیگر بر روی چرخ رنگ قرار دارند ، به این معنی که شما ترکیبی مانند آبی و نارنجی ، زرد و بنفش یا قرمز و سبز دریافت می کنید. همانطور که از عکس پایین می بینید ، این جفت رنگ ها بسیار زیاد هستند. کنتراست بالا ، به این معنی که – گرچه بدون شک انرژی زیادی به فضا وارد می کنند – اما در نهایت در دوزهای کوچک بهتر استفاده می شوند. شما باید آنها را مانند رنگهای شاخص خود بدانید و از مقدار زیادی ماده خنثی برای متعادل نگه داشتن آنها و ایجاد محلی برای استراحت چشم استفاده کنید.

رنگ مکمل

4. طرح رنگی مشابه

اگر در پیمایش چرخ رنگ مشکلی دارید ، ممکن است یک طرح رنگی مشابه برای شما باشد. برای این مورد ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک رنگ مرکزی انتخاب کنید و سپس از رنگهای دو طرف آن استفاده کنید. در اینجا ، دو رنگ ، رنگ اصلی خواهد بود و سوم ترکیبی از این دو. به عنوان مثال ، قرمز ، نارنجی و زرد یا قرمز ، بنفش و آبی. از آنجا که از سه رنگ در این رنگ استفاده می کنید ، نسبت به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که فضا متعادل است. ممکن است بخواهید قانون 60-30-10 را دوباره در نظر بگیرید تا نسبت های خود را کنترل کنید. و به یاد داشته باشید ، شما همیشه می توانید از سایه های مختلف با همان رنگ به عنوان روش دیگری برای ایجاد تنوع بصری استفاده کنید. جالب اینجاست که اگر طرفدار رنگ های زنده نیستید ، می توانید یک طرح رنگی مشابه را با استفاده از مواد خنثی انجام دهید. به طور معمول ، این به عنوان یک طرح رنگی تک رنگ شناخته می شود. در اینجا ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که رنگ سیاه ، خاکستری و سفید را با هم مخلوط کنید تا ظاهری زیبا و مدرن ایجاد کنید.

هارمونی رنگ

دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه پلنرس و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه پلنرس و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: