11 ایده طراحی آشپزخانه سال 2021

در این محتوا با این سرفصلها آشنا می شویم:

بهترین ایده های آشپزخانه برای سال 2021.

امکانات بی پایان برای تغییر و طراحی آشپزخانه وجود دارد. از پیشخوان ها ، کابینت ها و کف ها ، لوازم خانگی جدید ،تا گیاهان و موارد دیگر ، این امکان را به شما میدهند تا آشپزخانه خود را به دلخواه خود تنظیم کنید. این 11 ایده طراحی آشپزخانه از ترندهای سال 2021 هستند.
در این مقاله قسمتهای مختلف آشپزخانه بررسی میشود و ایده هایی برای طراحی آن مطرح میشود تا بتوانید آشپزخانه خود را به فضای دلنشین تر تبدیل کند.

کابینت آشپزخانه

شما برای شخصی سازی کابینت آشپزخانه خود گزینه های مختلفی دارید. یکی از ترند های امسال، آشپزخانه طرح دار و تک رنگ ، با کابینت های کاملاً سفید است. اگر می خواهید رنگ تک استفاده کنید ، رنگ سفید گزینه زیبایی است و در آشپزخانه های امروزی بسیار محبوب است.

رنگ کرم از رنگ های روشن است که  به خوبی کار می کند و مناسب برای یک آشپزخانه تک رنگ همراه با کاشی های بین کابینتی طرح دار است. 

کابینت ها اصلی ترین پلان و راهی عالی برای نشان دادن هرگونه دکوراسیون خاص و زیبا هستند.

کابینت های برنزه, دیوارهای سفید را تکمیل می کنند.

امسال به هیچ عنوان محدود به انواع مختلف کابینت نیستید. می توانید کابینت های شیشه ای را در بالا کار ترکیب کنید یا در عوض با کابینت های صفحه تخت همراه شوید.

همچنین استفاده از طرح های ظریف و الگو های حک شده ی خلاقانه روی کابینت ,از ترند های امسال است. مانند تصویر بالا.

یکی از محبوب ترین ترند های آشپزخانه امروزه، طرح های دو رنگ است. یک آشپزخانه دو رنگ شامل دو رنگ مختلف در طراحی است. در یک طراحی خوب کابینت های پایه سفید و کابینت های بالایی مایل به قهوه ای تعادل خوبی ایجاد می کند.

میزهای پیشخوان

از طرح هایی که امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته طراحی آشپزخانه به سبک مدرن است. سوال اینجاست که چه چیزی به آشپزخانه جلوه ای مدرن میبخشد؟ میزهای آشپزخانه از پلان های مهم یک آشپزخانه مدرن و تازه بازسازی شده است . استفاده از کوارتز رگه دار با طرح سفید عمدتا فضای شیک و مدرن را تداعی میکند.
صفحات میز سنگ مرمر نیز محبوب هستند. در آشپزخانه فوق دو نوع مختلف وجود دارد. کابینت های سفید با پیشخوان تیره تر و کابینت یا جزیره ی تیره رنگ به همراه میز سنگ مرمر روشن تر جفت می شوند .

ایده ای بسیار خلاقانه!

اشاره کردیم که میزهای آشپزخانه واقعاً ظاهری مدرن ایجاد می کنند – خوب ، گاهی اوقات می توان از آنها برای ایجاد حس روستایی نیز استفاده کرد. جزیره چوبی در یک آشپزخانه به شدت برنزه و سفید ، همراه با کف چوبی روشن خودنمایی می کند و فضای صمیمانه و گرمی ایجاد میکند. از نظر منحصر به فرد بودن؛ احتمالاً این طرح را در جای دیگری نخواهید دید!

یخچال در طراحی آشپزخانه

وقتی نوبت به یخچال می رسد ، فولاد ضد زنگ استیل، برتری دارد. لوازم استیل ضد زنگ، مکمل هر رنگ و طرح آشپزخانه است.
مزایای اضافی که در یخچال های امروزی رایج و مفید است ، توزیع کننده یخ و آب است. اما نیاز است هر دو ماه یکبار فیلترهای آب را تعویض کنید تا برای تمام خانواده و همه مهمانان خود آب تصفیه شده تمیز داشته باشید.

ماشین ظرفشویی

امروزه تقریباً هرگز آشپزخانه ای را نخواهید دید که ماشین ظرفشویی نداشته باشد در این عکس می بینید که ماشین ظرفشویی چگونه با هر آشپزخانه ای مخلوط می شود.
درست مثل یخچال و فریزر از جنس استنلس استیل ، ماشین ظرفشویی در اصل یک ضرورت برای آشپزخانه مدرن امسال شماست.
اگر این کافی نیست ، اکثر ماشین های ظرفشویی امروزه شروع تاخیری دارند – کافی است آن را برای پایان روز تنظیم کنید و با ظروف تمیز از خواب بیدار شوید!

سینک آشپزخانه

ظرفشویی آشپزخانه عنصری ضروری ست ، اما مهم است که بدانید چه نوعی تهیه کنید! سینک های ظرفشویی تک کاسه ای و برخی از آنها دو کاسه ای است که به احتمال زیاد دراکثر خانه های مدرن نصب می کنند. سینک ظرفشویی از جنس استنلس استیل برای اکثر خانوارها بسیار طبیعی است ، خواه تقسیم کننده داشته باشد یا نه!

روشنایی و چراغ در ایده های طراحی آشپزخانه

یکی از مهمترین عناصر در آشپزخانه نورپردازی است. قبل از هر چیزی شما به نور مناسب برای کار نیاز دارید. روش های مختلفی برای نور دادن به فضا وجود دارد تا نصب یک چراغ تنها بر روی جزیره آشپزخانه شما.
خلاق فکر کنید! محل قرارگیری نور و همچنین نوع نور را در نظر بگیرید – و فراموش نکنید که می توانید نور طبیعی را نیز در خود داشته باشید.
آشپزخانه را در عکس زیر ببینید. این طرح برای روشنایی کل اتاق به نور طبیعی متکی است. فقط چراغ های داخلی کوچک نیاز است. با نور طبیعی زیاد ، منظره های عالی نیز خواهید داشت!

فر و اجاق گاز

اجاق گاز یکی از عناصر اساسی هر آشپزخانه است. فولاد ضد زنگ گزینه اصلی شما در اینجا است. متداول ترین طرح ها تک اجاق گاز و اجاق گاز دوتایی است. همچنین استفاده از یک هود استیل در کنار کار میتواند ترکیب خوبی در فضا ایجاد کند.

گزینه های دیگری نیز برای اجاق وجود دارد. بعضی اوقات فر در قسمت دیگری از آشپزخانه به غیر از اجاق گاز قرار دارند.
بعضی اوقات ممکن است دو فر متفاوت ببینید: یک اجاق گاز همرفت و یک اجاق گاز معمولی. اگر به دو فر نیاز ندارید یا ظرفیت دو فر را ندارید ، قرار دادن مایکروویو بزرگ در بالای فر، امری عادی است.
برای راه های مختلف چیدمان اجاق و اجاق گاز ، ایده های زیر را ببینید!

فضای ذخیره سازی خود را بهینه کنید

یکی از بهترین روش ها برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه این است که همه چیز را از کف و میزها بیرون نکشید. آیا می بینید که فضای کافی برای همه چیزهایتان را ندارید؟ اگر چنین است ، وقت آن است که به فکر بهینه سازی فضای ذخیره سازی خود باشید.
به عبارت دیگر ، فراتر از کابینت های پایه و کابینت های بالایی فکر کنید. از کجا می توانید وسایل را در آشپزخانه ذخیره کنید؟
با بسیاری از کابینت ها و قفسه های مختلف ، این آشپزخانه بی نظیر را در زیر ببینید.


در نقطه کانونی آشپزخانه ،جزیره آبی زیبا با کابینت های متقارن کوچک و سرگرم کننده برای فضای ذخیره سازی اضافی قرار دارد.
این آشپزخانه همچنین شامل قفسه های کوچک در بالای کابینت های فوقانی است – و فضای کافی برای برخی از گلدان های زیبا در بالای آنها وجود دارد! آنها همچنین بالای قاب پنجره آویزان هستند و کمی رنگ به اتاق می دهند.
فضای ذخیره سازی به همین جا ختم نمی شود. در دیوار پشتی ، یک کابینت شیشه ای بلند برای ظروف یا وسایل دیگر وجود دارد.

آشپزخانه پایین در بهینه سازی فضای ذخیره سازی ظرافت بیشتری دارد. علاوه بر کابینت های پایه و بالایی ، یکی از جزایر آشپزخانه برای دو سبد جا دارد که می توانید به معنای واقعی کلمه هر چیزی را در آن ذخیره کنید! نیازی به گفتن نیست که سبدها مکمل ترکیب سفید و چوبی طرح هستند.

مقاله طراحی فضاهای ذخیره سازی آشپزخانه ، 4 راهکار ارائه می دهد که می توانید بعد از ساخت کابینت آشپزخانه ، ظرفیت ذخیره سازی کابینت خود را بدون افزایش اندازه آشپزخانه یا تعویض کابینت ، افزایش دهید.

علاوه بر ذخیره سازی ، روش های مختلفی برای تزئین جزیره آشپزخانه شما وجود دارد. وجود یک گیاه در کنار آن یا یک کاسه میوه ,باعث تزریق حس زندگی به آشپزخانه میشود .

بازسازی آشپزخانه کوچک

در یک آشپزخانه کوچک ، فضا از اهمیت بیشتری برخوردار است. پیروی از مرحله فوق و بهینه سازی فضای ذخیره سازی ایده خوبی است. وجود جزیره برای آشپزخانه هنوز هم ممکن است ، اما باید کوچک باشد تا رفت و آمد همچنان آسان باشد. این یک پیشخوان دیگر به شما می دهد تا ظروف را بپوشید و آشپزی کنید. اما برخی از افراد ترجیح می دهند آشپزخانه را باز نگه دارند.

ایده های کاربردی برای آشپزخانه کوچک میتوانید به شما کمک کند تا آشپزخانه کوچک خود را سازمان دهی کنید. این ایده ها را به ایده های طراحی آشپزخانه اضافه کنید.

علاوه بر فضا ، در بازسازی، آشپزخانه کوچک شما تفاوت چندانی با یک آشپزخانه با اندازه متوسط ندارد. شما در سفارشی کردن طرح به دلخواه خود آزادی زیادی دارید.

بازسازی کف آشپزخانه

برای مطابقت با روند امسال ، کف کوارتز یا چینی را انتخاب کنید . این کف ها هم بادوام و هم زیبا هستند. سنگ و کاشی دو گزینه با دوام دیگر هستند که کاشی در آشپزخانه های امروزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
اگر به دنبال ظاهری مدرن نیستید ، یک کف چوبی را امتحان کنید تا به آشپزخانه شما حالتی روستایی و به سبک قدیمی بدهد.

ویژگی های اضافی (دکوراسیون ، قفسه ها و غیره)

آشپزخانه فقط مربوط به لوازم خانگی ، کف ، کابینت و میزهای پیشخوان نیست. این احتمال وجود دارد که شخص دیگری همان طرح شما را امتحان کرده باشد .
برای شخصی سازی فضا ، سعی کنید گیاهان ، قطعه های مرکزی یا سایر گره های سرگرم کننده را اضافه کنید – چیزهایی که مختص شماست. می توانید این موارد را با رنگ آشپزخانه خود ترکیب کنید یا این قطعات را برجسته کنید.
برخی از بهترین وسایل تزئینی که می توانید در خانه خود بگنجانید ، مواردی است که آشپزخانه را برای خانواده شما شخصی می کند. تابلوهایی که به طور منحصر به فرد برای آشپزخانه شما ساخته شده اند و یا از فروشگاه های لوازم خانگی یا صنایع دستی خرید کرده اید.
شما همچنین می توانید گیاهان داخل منزل ، مجسمه های کوچک یا پرده ها را اضافه کنید تا آشپزخانه شما برجسته شود.
تزئینات تعطیلات یا فصلی گزینه های عالی برای چرخش در آشپزخانه شما هستند!

روش های مختلفی برای ساخت آشپزخانه شما وجود دارد و بهترین کار این است که به یکباره انجام شود.

دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه پلنرس و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه پلنرس و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: