راهنمای طراحی کابینت آشپزخانه

در این محتوا با این سرفصلها آشنا می شویم:

راهنمای طراحی کابینت آشپزخانه

همانطور که می دانید آشپزخانه قلب یک خانه است. می توان گفت مهمترین قسمت دیزاین و  طراحی داخلی آشپزخانه است. چیدمان کابینت آشپزخانه و دکوراسیون داخلی، کابینت آشپزخانه است که از اهمیت زیادی برخوردار است. کابینت ام دی اف یکی از مدرن ترین مدل های کابینت می باشد. شما می توانید حتی کابینت های بیشتری را داشته باشید تنها کافی است نگاهی به نمای ساختمان خود داشته باشید و از کابینت های کلاسیک با ورق ام دی اف طراحی شده یک فضای فوق العاده برای آشپزخانه خود بسازید. برای این کار نیازی نیست خودتان آگاهی کامل در این زمینه داشته باشید تنها کافی است طراح خوب و کاربلدی را برای خود استخدام کنید.

یک طراح خوب تا چه میزان در دیزاین موثر است؟

در صورتی که از یک طراح خوب کمک بگیرید قطعا در طراحی و دیزاین تمامی قسمت های خانه و آشپزخانه شما را همراهی می کند. طراح خوب جای همه چیز را مشخص می کند. یک طراح حرفه ای با استفاده از نرم افزار 3dmax می تواند مکان مناسب کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، جزیره و به طور کلی معماری مناسب آشپزخانه شما را در طراحی خود پیاده سازی و به شما نشان دهد.

کابینت ام دی اف یکی از مدرن ترین مدل های کابینت می باشد.

هزینه طراحی و پیاده سازی دکوراسیون داخلی چقدر است؟

در صورتی که می پرسید قیمت طراحی و پیاده سازی چقدر است و چگونه محاسبه می شود باید به شما بگویم که هزینه طراحی و پیاده سازی کابینت دو معقوله جدا از یکدیگر می باشند. هر چند در بسیاری از موارد طراحان کابینت، خود مجری طرح می باشند.

  • هزینه طراحی

این امکان برای شما وجود دارد که طرح خود را به یک طراح حرفه ای بسپارید . سپس آن را به کابینت کار خود بدهید تا برای شما اجرا کند. یکی از این مجموعه های طراحی، مجموعه پلنرس است . برای آگاهی از هزینه های طراحی در این مجموعه می توانید صفحه تعرفه های سایت را ببینید.

طراحی سه بعدی کابینت
  • قیمت اجرا

قیمت دیزاین نمای داخلی ساختمان با توجه به مواردی که خودتان می خواهید ارزیابی می شود. بدون شک زمانی که شما می خواهید از مواد و متریال های مرغوب استفاده کنید هزینه بیشتری را باید صرف کنید. به عنوان مثال می توان گفت قیمت ورق ام دی اف که بر روی کابینت آشپزخانه قرار می گیرد و یا انتخاب کابینت ممبران تاثیر زیادی در هزینه های شما می گذارد.

کابینت آشپزخانه
دیزاین آشپزخانه

در ادامه این نوشته به عناصری که در طراحی کابینت آشپزخانه مهم و ضروری هستند اشاره می کنیم. طراحی اصولی این عناصر منجر به داشتن یک آشپزخانه کاربردی و زیبا خواهد شد:

1- عناصر افقی در طراحی داخلی آشپزخانه

حرکتهای افقی آشپزخانه مانند کابینت های زمینی هوایی و کاشی ها .اگر به حرکتهای افقی اهمیت دهیم و آنها را کشیده تر نشان دهیم فضای آشپزخانه بزرگتر جلوه می کند. رعایت این اصل در آشپزخانه های با عرض کم اهمیت ویژه ای دارد.

2- عناصر عمودی

حرکتهای عمودی کابینتها و کاشی ها. در آشپزخانه های با ارتفاع کم سعی کنید این عناصر را بلندتر و باریکتر نشان دهید.

3- طراحی کف

برای هماهنگی بیشتر بین کابینتها و اتاق، جنس کف را با کابینت یکی در نظر بگیرید. برای جدا نشان دادن کابینتها از فضای آشپزخانه جنس کف از جنس دیواره های بین کابینتی باشد.

4- صفحه کابینت

انتخاب رویه کابینتها یکی از مهمترین گزینش ها در دیزاین آشپزخانه است . برای داشتن یک انتخاب درست اطلاعات خود را در زمینه جنس ، کیفیت و قیمت این عناصر افزایش دهید. در این میان جنس رویه کانتر اهمیت ویژه ای دارد چون بیشتر فعالیتهای روزمره در آشپزخانه بر روی کانتر انجام می شود.

اگر نگران این هستید که صفحه ی کابینت شما در اثر تماس با رطوبت باد کند و آسیب ببیند به شما صفحه های کابینت ضد آب را پیشنهاد می کنیم. برخی از این صفحه ها را مثال می زنیم:

  • صفحه کابینت سنگ مصنوعی : شامل صفحه کابینتهای ضد آب کورین، کوراتز و مارمونایت
  • صفحه کابینت ضد آب استیل
  • صفحه کابینت ضد آب PVC
  • صفحه کابینت ضد آب SPL
  • صفحه کابینت فشرده یا سرامیکی پرسلن

این صفحه ها علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، در برابر خش و مواد شیمیایی و قارچ و باکتری ها نیز مقاوم هستند.

5- رنگ در طراحی

در انتخاب رنگ کابینت سه موضوع اهمیت پیدا می کند.

هماهنگی رنگ با لوازم آشپزخانه

هماهنگی و تناسب رنگ های آشپزخانه مسئله بسیار مهمی است، زیرا نه تنها آشپزخانه، بلکه دکوراسیون کل خانه را شیک و زیبا می کند. خانم ها زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می کنند پس رنگ آشپزخانه باید به گونه ای باشد که احساس دلزدگی در آن ها ایجاد نشود. موقع انتخاب رنگ آشپزخانه روانشناسی رنگ را در نظر داشته باشید.

  • سبک طراحی، چون هر سبک رنگهای خود را دارد.

سبک کابینت مدرن: کابینت های مدرن تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود رنگ مناسب را انتخاب کنید. حتی می تواند از ترکیب دو رنگ متناسب باهم بهره بگیرید.

سبک کابینت کلاسیک: پرطرفدار ترین نوع کابینت کلاسیک، کابینت قهوه ای یا طرح چوب است. اما رنگ سفید نیز طرفداران خاص خود را دارد.

  • سلیقه صاحب خانه، نهایتا این صاحب خانه است که مطابق با سلیقه خود، رنگ کار را انتخاب می کند.

6- لوازم آشپزخانه

با انتخاب درست لوازم آشپزخانه مثل گاز، یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، هماهنگی لازم را با دیگر طرح های آشپزخانه ایجاد کنید.

7- اندازه ها و استاندارد ها

تناسب اندازه ها با اندام بدن اهمیت ویژه ای در طراحی اصولی کابینت ها دارد. این موضوع را به طور گسترده در مقاله ابعاد استاندارد در آشپزخانه بررسی کرده ایم.

در آخر همه چیز بستگی به سلیقه و نظر شما دارد، و این شما هستید که باید تعیین کنید آشپزخانه مورد نظرتان چگونه باید طراحی شود. زیرا شما هستید که قرار است از آن استفاده کنید و باید در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. انتخاب یک طراح حرفه ای و مشورت با آن می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. طراحان ما در مجموعه پلنرس می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که این نوشته را پسندیدید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
Pinterest
WhatsApp
Telegram
Email
Print

ثبت سفارش طراحی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه پلنرس و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت سفارش طراحی​

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه پلنرس و ثبت سفارش طراحی دو بعدی ، سه بعدی و محاسبات سازه روی لینک زیر کلیک کنید: